Psikolojik zayıflama nedir ve zayıflamakta nasıl yardımcı oluyor?

Psikolojik zayıflama nedir? Zayıflamak için psikolojik olarak hazır olmanız gerekir. Peki psikolojik zayıflama nedir? Sadece zayıflamak istemek mı? Önce kendinize bir kaç soru sorunuz.

Ben gerçekten zayıflamak istiyor muyum yoksa ailem veya eşim zayıflamamı istiyorlar? Ben gerçekten zayıflamak istiyor muyum yoksa iş yerimde sorunları yaşayacam? Güzel giyisi mi önemli sizin için sağlığınız mı? Sağlık sorunları yaşıyor musunuz? Insanlar size psikolojik baskıları yapıyorlar mı? Şişkosun gibi kelimeleri kullanıyorlar mı? Peki evet evet diyorsam her hangi soruya ne yapmam gerekir?

İlk adım. İlk olarak gerkesin fikirlerinden uzak durmanız gerekir. Bu sizin vucudunuz, sizin sağlığınız ve sizin hayatınızdır. Hiç bir şey kafaya takmayın. Aman, kime ne? Aynaya bakarak şunu söyleyin: eğer ben zayıflamak istiyorsam sadece kendim için zayıflarım, kendimi sevdiğim için zayıflarım, ve zayıflama yöntemleri ona göre seçerim. İster diyet yaparım, ister sağlıklı beslenirim, ister spor yaparım.

İkinci adım. İşte aynanın önündesiniz. Kimse yok, bir sen ve sen. Gerçekçi olalım. Neyinizi beğenmıyorsanız? Giyiseler mı dar kaldı yoksa merdivenlerden çıkınca nefesiniz mi daralıyor? Giyisi kolaydır. Yeni bir alışveriş hem moralinizi hem görünüşünüzü düzelir ama kalb sorunlarınız varsa zayıflamak şarttır. Evli misiniz? Çocuklarınız var mı? Sadece kendinizi değil bu sefer onları da düşünün, size bir şey olursa onlara kim bakacak? Biliyorsunuzdur, kilo fazlası sadece ağırlık değil, kalp hastalıklara, damar hastalıklara, bel, bacak ve omurga ağrılara yol açar. Şimdi iyisiniz, peki 20 sene sonra ne hale geleceksiniz? 20 sene sonra da hayat var, ve aynı şekline, iş, ev, yemek, temizlik - her türlü hareket var. İşte sizin vereceğiniz karar, tatlı mı yiyeceksiniz, spor salona mı gideceksiniz.

Üçüncü adım. Ve tabiki de herkesin bildiği bir tavsiyem üçüncü adım olarak. Her hangi zaman her hangi bir şey istediğimizde sadece ve sadece gerçekten bir şey istersek, dileğimiz gerçekleşecek. Siz zayıflamak istemiyorsanız hayatta zayıflayamazsınız, öyle değil mi? İşte, kendinize bir sorun, hazır mıyım, hazır değil mıyım? Zayıflama veya diyete başlamak hazır değilseniz, erteleyin, nasıl olsa bu işe yaramaz ve kilolarınızı geri alırsınız. Bir hafta olsa, bir ay olsa, bir yıl olsa hiç fark etmez. Yeter ki 20 yıla kadar ertelemeyiniz.

İşte bu kadar. Şimdi zayıflama yöntemlerimize geçelim.